סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום

סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום - Sahabat yang berbahagia, kali ini Kejar Tayang akan memberikan informasi penting , viral dan terupdate dengan judul סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום yang telah kami analisa dan cari persiapkan dengan matang untuk anda baca semua. Semoga imformasi yang kami sajikan mengenai Artikel Berita Artis, yang kami tulis ini dapat anda menjadikan kita semua manusia yang berilmu dan barokah bagi semuanya.

Judul : סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום
link : סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום

Kejar Tayang | סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום

איחוד מפתיע של הרגע האחרון: ראשי מפלגת “הימין החדש”, נפתלי בנט ואיילת שקד, חתמו היום (שלישי) עם יו״ר האיחוד הלאומי, השר בצלאל סמוטריץ׳, על ריצה משותפת בבחירות הקרובות.

מטעם השלושה נמסר כי ההסכם שנחתם משאיר דלת פתוחה ל"צירוף שיוויוני ומכבד", לדברם, שלמפלגת הבית היהודי.

יו״ר הימין החדש, שר הביטחון נפתלי בנט, אמר: ״זה יום גדול. איחדנו מחדש את הבית. הובלנו לאחדות גדולה בימין האידיאולוגי ובציונות הדתית - ממסורתיים ועד חרד״לים, מכיפה סרוגה ועד כיפת שמיים, מתל אביב ועד קדומים. אני קורא לידידי הרב רפי להצטרף אלינו מיד למפלגה אחת מאוחדת לניצחון המחנה הלאומי״.

היו״ר המשותף של הימין החדש, ח״כ איילת שקד, מסרה: ״אני מברכת על החיבור עם האיחוד הלאומי. בצאלאל סמוטריץ הוא שותף וחבר לדרך. החיבור עימו מאחד את כל זרמי הציונות הדתית והימין החילוני האידיאולוגי ויבטיח הקמת ממשלת ימין יציבה ובטוחה. אני קוראת לבית היהודי להצטרף אלינו״.

מטעמו של יו״ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳, נמסר: ״בשבועות האחרונים אנחנו עושים הכל כדי להגיע באחריות אמיתית לחיבורים שיביאו בשורה אמיתית ותקווה לבוחרי הציונות הדתית והימין האידיאולוגי. לשמחתי עשינו הלילה צעד משמעותי וגדול, ובעזרת השם נשלים את האיחוד המלא עם הבית היהודי בשעות הקרובות".  

זעם בבית היהודי: "נחשף פרצופם האמיתי" 

בבית היהודי תקפו את הודעת סמוטריץ והימין החדש. בתגובה שפרסמו מטעמם נמסר: ״נחשף פרצופם האמיתי של בצלאל סמוטריץ ונפתלי בנט - ריסוק הציונות הדתית. נפתלי חוזר לטעות המרה של מועד א׳ ועכשיו הצטרף בצלאל לטעות החמורה".  
"מתחילת הדרך קראנו לאחדות השורות אך הם העדיפו לפצל את המחנה ולפגוע במחנה הימין כולו. פתאום לא מעניין את בצלאל פריימריז פתוחים, התמודדות דמוקרטית או מיזוג מפלגות, אלא רק הכיסא החם בימין החדש". 
עוד הוסיפו: "הבית היהודי המאוחד ימשיך קדימה ונודיע על המשך המהלכים בקרוב.״

עוצמה יהודית: "מנסים למחוק את הציונות הדתית בשביל כיסאולוגיה"  

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה להודעת האיחוד: "בנט נטש את הציונות הדתית וסמוטריץ' מצטרף אליו"
"לאחר שבנט נטש את הציונות הדתית, מי שמצטרף אליו הוא לא אחר מאשר בצלאל סמוטריץ' - והכל בגלל אגו: סמוטריץ' היה על סף חתימת הסכם עם הבית הבית היהודי המאוחד הלילה, ורק בגלל המקום הרביעי שלא הובטח באופן סופי לאופיר סופר הוא החליט לעבור לבנט ושקד ולהצטרף למי שנטשו אך לא מזמן את הציונות הדתית". 
עוד הוסיפו בעוצמה יהודית: "הימין החדש והאיחוד הלאומי מנסים למחוק את הציונות הדתית בחיבור מגוחך שכל כולו כיסאולוגיה. סמוטריץ' היתל בציבור במשך כל השבועות האחרונים בהצהרותיו על חיבור, אחדות, פריימריז ומיזוג, אבל מסתבר שכל ההצהרות היו כדי לקבל מקומות ראשונים ומשודרגים. עוצמה יהודית והבית היהודי יפעלו לטובת שילוב גורמים נוספים ברשימת הציונות הדתית וביחד נביא לנצחון הימין בבחירות".

הפיצוץ במו"מ בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי 

 לאחר שאמש (שני) היה נראה כי הבית היהודי והאיחוד הלאומי עומדות לחבור זו לזו, מפלגת האיחוד הלאומי בראשות השר סמוטריץ׳ מודיעה כי ״נשמט הבסיס לאיחוד כיוון שמרכז הבית היהודי לא אישר את הליך מיזוג המפלגות כפי שהובטח על ידי הרב פרץ״.  
בהודעה שהתפרסמה מטעם האיחוד הלאומי נכתב: "אתמול בצהריים, אחרי שעות של דיונים שהתקדמו יפה, נתכנסנו לסגירה של המו"מ עם הבית היהודי בביתו של מו"ר הרב דרוקמן, מתוך כוונה ברורה של שני הצדדים לצאת משם עם הסכם חתום שיאושר בהמשך הערב בשני מרכזי המפלגות".   

צילום: גיל קרמר ומתי טוכפלד

"דרישה יסודית ועקרונית שהיוותה את הבסיס לכל ההסכם היתה חתימה על נספח מיזוג המפלגות וכניסה לתהליך מידי של בצוע המיזוג, על מנת להביא בשורה של אחדות לציבור הציוני דתי, כפי שהתחייבנו בראשית הדרך. בכדי לוודא שהמיזוג לא ימוסמס לאחר הבחירות ויישאר בגדר הבטחת בחירות, כלל נספח המיזוג תהליך ברור ולוחות זמנים למימושו ולעריכת בחירות ליו"ר המפלגה המשותפת, וכן כערובה למימוש המיזוג, מנגנון אל חזור שמעביר את סמכויות המיזוג מיושבי הראש ומרכזי המפלגות לוועדה חיצונית משותפת שתוודא את ביצועו, תמנע את מיסמוסו על ידי מי מהצדדים, ואף תוסמך לקבוע בעצמה את הליך הבחירה במידה ואחת המפלגות תטרפד את המיזוג ועריכת הפריימריז".   

עוד בנושא: 

"ביקשנו ואף דרשנו לחתום על ההסכם כולו לפני היציאה להחלטות המרכז בכדי שהוא יאושר במרכזים. למרבה ההפתעה, רגע לפני החתימה, ואחרי שגובשו הבנות, נסוג הבית היהודי מהחתימה וביקש להמשיך במו"מ לאחר כינוס המרכז. כפועל יוצא מכך, לא הונחו ההסכם והנספח בפני מרכז הבית היהודי והוא לא אישר אותם (אלא רק הסמיך את הרב רפי לחתום על הסכמים פוליטיים נוספים - משפט שבוודאי אין בכוחו לעגן את נספח המיזוג בחוקת המפלגה) וממילא לא אישר את נספח המיזוג על השלכותיו החוקתיות. לעומת זאת, מרכז האיחוד הלאומי אישר ברוב הדרוש של 75% (ואף יותר מכך) את ההסכם והנספח והתיקונים לחוקה הכלולים בו". 

"נספח המיזוג הפך לאות מתה, מחשבים מסלול מחדש" 

באיחוד הלאומי הוסיפו: "בהעדר עיגון של הליך המיזוג, ועל רקע התמונות שהתפרסמו מישיבת מרכז הבית היהודי וההבנה שהמרכז לא יכונס שוב עד הבחירות, וגם אם כן לא ברור שנספח המיזוג יעבור בו ברוב הדרוש, הפך נספח המיזוג לאות מתה, והבסיס להסכם הריצה המשותפת נשמט. בלי הסעיף המרכזי והעקרוני של איחוד המפלגות ועל רקע ההבנה כי אין עוד אפשרות להעביר זאת במרכז הבית היהודי, הודיעו באיחוד הלאומי כי הם מחשבים מסלול מחדש". 

"התמונות הקשות ממרכז הבית היהודי, בצירוף התנהלות המפלגה לכל אורך השבועות האחרונים, פוגעות עוד יותר בסיכויי הרשימה לעבור את אחוז החסימה, ולכן חתימה עם הבית היהודי בלבד ללא חיבורים נוספים שיבטיחו את הצלחת הרשימה היא חוסר אחריות לימין והציונות הדתית.

לסיום נכתב בהודעה: "במעט הזמן שנותר עד לסגירת הרשימות נחתור בכל הכח לאיחוד כמה שיותר גדול מימין לליכוד שימנע סיכון של בזבוז קולות והקמת ממשלת שמאל".     

הבית היהודי: "האיחוד הלאומי קיבל הצעה מהימין החדש, נוהגים בחוסר אחריות" 

הבית היהודי פרסם תגובה להודעת האיחוד הלאומי, בה האשימו את סמוטריץ' במיסמוס המו"מ לשם קבלה הצעה "מפתה יותר" מהימין החדש: ״בשביל לומר אמת לא צריך אלפי מילים. יש אמת פשוטה והיא שהאיחוד הלאומי מתנהג בחוסר אחריות למחנה הימין כולו. המרכז של הבית היהודי אישר אמש ליו״ר להוביל חיבורים והמיזוג יאושר על ידי המרכזים המשותפים בהמשך. אין שום פערים וניתן לסגור כבר עכשיו, זה רק עניין של רצון. הסירוב של האיחוד הלאומי מגלה שלא איחוד מפלגות מעניין אותם אלא כנראה הצעה חדשה מהימין החדש. הציבור במחנה הימין ובציונות הדתית מצפה מאיתנו להגיע לאחדות זה מה שעשינו עד עכשיו וזה מה שנעשה.״

מה יעלה בגורל איחוד הבית היהודי ועוצמה יהודית? 

אתמול אישר מרכז הבית היהודי את האיחוד עם מפלגתו של איתמר בן גביר עוצמה יהודית. האיחוד אושר בתום כינוס סוער, שכלל תגרות בין פעילים וטענות למחטף.

גם איחוד זה אירע ברגע האחרון, לאור מועד הגשת הרשימות לבחירות הקרובות, ברביעי בחצות. הסיבה לעיכוב באיחוד, למרות ששתי הרשימות רצו יחדיו בבחירות הראשונות של 2019 ובמשותף באיחוד רחב יותר בסבב ב' בספטמבר אותה שנה, ככל הנראה נבעה ממערכת היחסים המעורערת בין השניים, כך על פי גורמים בשתי המפלגות.

יש לציין כי השרים בנט, שקד וסמוטריץ' לא הזכירו בהודעה שפרסמו מטעמם את צירופו של עו"ד איתמר בן גביר ומפלגת "עוצמה יהודית", וכעת לא ברור מה יעלה בגורל שותפות זו. 

Let's block ads! (Why?)



2020-01-14 10:15:00Z
https://ift.tt/2Rd3SOV

קרא עוד >>>>



Cukup Sekian Informasi Tentang סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום

Sekianlah artikel סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום kali ini, mudah-mudahan bisa memberi manfaat untuk anda semua. baiklah, sampai jumpa di postingan artikel lainnya.

Anda sekarang membaca artikel סמוטריץ' חובר לבנט ולשקד; הבית היהודי: "רוצים לרסק את הציונות הדתית" - ישראל היום dengan alamat link https://kejartayang11.blogspot.com/2020/01/blog-post_36.html

Subscribe to receive free email updates: